Blog Love, Η Επιστροφή

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής αναπολεί τις εποχές που τα blogs καθόριζαν τις νέες μουσικές τάσεις. 

Δημήτρης Λιλής
Δημήτρης Λιλής
Το πρώτο «κράξιμο» που έκαναν οι «έγκυροι» djs της Αθήνας στα τέλη των 00s-αρχές 10s, σχετικά με τη μουσική που παίζαμε οι Lilis Bros, το dj όνομα που μοιραζόμουν με τον αδερφό μου, ήταν το «Αυτοί παίζουν μόνο μουσική από blogs, δεν ξέρουν από κανονική μουσική…». Και ασφαλώς, με θυμάμαι να φοράω πρώτα την «κακία» με περηφάνια, ειδικά όταν γέμιζα το ημερολόγιο με dj sets ανά τη χώρα και έπειτα να κάνω τη "blog love" σημαία μου. Στο ανενεργό εδώ και χρόνια blog Just Gazing (που σύντομα θα αναβιώσει μέσα από το νέο-BOOM!- Jazz Gazing) φιλοξενήθηκαν, τηρουμένων των αναλογιών, μερικές από τις σημαντικότερες νέες μουσικές τάσεις του πλανήτη. Οι Lilis Bros, το blog αλλά και οι πρώτες Incoming στήλες συνδέθηκαν αρχικά με την αναβίωση του electro ήχου μέσα από τις επικές διαστάσεις που του έδωσαν οι 2ManyDjs και οι Justice (παρεμπιπτόντως και επειδή ξέρω πόσο επιφυλακτικοί ή ακραία ερωτευμένοι μπορεί να είστε μαζί τους, απολαύστε σε βίντεο  και σε audio την επιστροφή του Gaspard Augé) κι έπειτα με την εκστατική επιστροφή της disco (ακόμη αναρωτιέμαι πόσες συνεντεύξεις να έδινε ο θείος Harvey και πόσα αποκλειστικά μιξ να έκανε ο αείμνηστος Weatherall πίσω στα 10s), την υπνωτική επιστροφή της αργής house του Nicolas Jaar και εκλεκτικές μουσικές επιλογές από θρύλους των ευρωπαϊκών dancefloors όπως οι Optimo, οι Glimmers, οι Dirty Soundsystem.
 
Πριν προλάβεις να ξεστομίσεις κλισέ τύπου «περασμένα μεγαλεία» και «ωραίες εποχές», να θυμίσω ότι μπορείς να λες στα παιδιά σου πως αυτή ήταν η μουσική σου εκπαίδευση πίσω στον χρόνo και πως, όλως περιέργως, έχει επιστρέψει. Κάτω από ομπρέλες κοινοτήτων όπως το SubmitHub, που οι bloggers και τα sites παγκοσμίως μπορούν να συνδεθούν, με βασικό στόχο να προωθήσουν τη νέα μουσική ατζέντα, μακριά από τα streaming συμφέροντα των δισκογραφικών, 
 
Πιο ελεύθερα από ποτέ, ίσως γιατί πλέον δεν έχουν την ανάγκη να συντηρήσουν χιλιάδες αναγνώστες ή να διατηρήσουν τις διαφημίσεις των χορηγών, τα blogs, σε μορφή ολοκληρωμένων sites, πλέον έχουν επιστρέψει στην βασική, πρώτη τους λειτουργία. Ανταλλάζουν νέα μουσική -συνήθως ακυκλοφόρητη ακόμη, προκειμένου να διατηρήσουν τον χαρακτήρα του «δοκιμαστή»/tastemaker- δημιουργούν τάσεις όπως το cloud rap και αποτελούν ένα δικό τους ξεχωριστό κομμάτι της βιομηχανίας που μπορεί να μην «νταραβερίζεται» με τα μεγαλοποσά που υποτίθεται ότι αγγίζει η νέα μουσική βιομηχανία αλλά διατηρεί στο έπακρο το coolness και κάνει διαφορετική την καθημερινότητα όσων τα παρακολουθούν. 
 
Με τη βεβαιότητα πως θα σας ήταν πιο χρήσιμη μια δεκάδα με νέα blogs που αξίζει να ακολουθήσει κανείς (θα αρκεστώ προς το παρόν μόνο σε αυτά τα 3: αυτό, αυτό κι αυτό) και παρουσιάζω τα 7 singles διαμαντάκια που βρέθηκαν στο blog inbox του avopolisradio.gr το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απρίλη:
 
 

1. Jane Handcock - "Forgive Them"


 
Μεστή γυναικεία soul φωνή με gospel παρελθόν και αρκετές συμμετοχές σε δεύτερα φωνητικά σε ονόματα όπως η Kelly Rowland και ο Warren G. Μετράει 6 άλμπουμ σε 5 χρόνια και επιστρέφει σε oldschool φόρμες με το "Forgive Them", αποδεικνύοντας ότι κατέχει την τέχνη του rap. Λίγοι θα γράψουν για αυτήν, αλλά αν πατήσετε το λινκ έχετε το δικό σας ιδιαίτερο τρακ. 
 
 

2. Khamari - "The Heat"

 
Ok, το όνομα πρέπει από μόνο του να μιλάει άπειρα στους Έλληνες, δηλαδή, τον λένε Καμάρι σε ελεύθερη μετάφραση και μουσικά βρίσκεται τόσο κοντά στον Frank Ocean, που μας λείπει τόσο. Η Spotify καριέρα του τους τελευταίους μήνες είναι κατά πολύ εντυπωσιακότερη των YouTube επιδόσεων και θαρρώ είναι θέμα να χρόνου να μεταπηδήσει σε πολυεθνική. Προς το παρόν, παίζει για εμάς τους λίγους και καλούς στο παραπάνω λινκ.
 
 

3. Kowloon - "Hurt"

 
Το single που ορίζει την επιστροφή των blogs. Από τη σειρά κυκλοφοριών Kitsune America του οίκου μόδας που διατηρεί και δισκογραφική, Kitsune, έρχεται η νέα pop και disco φινέτσα του Kowloon. Αν μετά από αυτή την αναφορά γίνει μαζικό αυτό το single ας πάρει και το avopolisradio.gr μια φορά τα εύσημα. 
 
 
 

4. Malmö - "6AM"

 
Eμνευσμένη από τα Σκανδιναβικά τοπία και συνδεδεμένη (ακόμη απροσδιόριστα) με την Δανία, η όμορφη electronica με breaks προεκτάσεις του Malmö, ακούγεται σαν τη μουσική που θα μπορούσε να κάνει ξανά και ο δικός μας K.Bήτα (παρεμπιπτόντως, τσεκάρετε το side project του PIEWAN). 
 
 

5. Kid Travis - "Still Want You"

 
Ο Kid Travis ξέφυγε από τη λίστα με τα νέα rap ονόματα, αλλά όχι από αυτή τη λίστα. Ολοκληρωμένος παίχτης της μαζικής μαύρης μουσικής κουλτούρας, μπορεί το ίδιο άνετα να ερμηνεύσει σαν ανερχόμενος r&b crooner και ασφαλώς το ίδιο άνετα να περάσει μέσα από τις ρίμες το νόημά του. Το νέο single "Still Want You" έχει ξεκινήσει την ανοδική πορεία του για να συναντήσει τα εκατομμύρια Spotify plays του πρόσφατου άλμπουμ του. 
 
 

6. Maro - "Heart To Spare"

 
Ο λιβανέζος Maro ανεβαίνει στην κορυφή των προτιμήσεων της blog-όσφαιρας με ταχύτατους ρυθμούς και αυτή η λίστα αποκτά επιτέλους την indie darling της. Με βοήθεια από τον πρώην μουσικό επιμελητή του Saturday Night Live, Jared Scharff, στο νέο single, η pop τραγουδοποιία θριαμβεύει. 
 
 
 

7. PENGSHUi - "Move The World"

 
Ο νέος ακραίος ήχος από τη Μεγάλη Βρετανία περιλαμβάνει βρώμικο synth punk, grime φωνητικά και κοινωνικοπολιτικοποιημένο στίχο. Οι PENGSHUi έχουν τα παραπάνω και κάθε ακρόαση μοιάζει με μελανιά (το γράφω γιατί και το b-side “Eat The Rich” σκοτώνει).
  

FEATURED TODAY

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος περιηγείται στα live βίντεο του YouTube και κολλάει με την αυστραλή Tash Sultana.

Κάθε μήνα το Avopolis θα συγκεντρώνει τους δίσκους που έμειναν λίγο παραπάνω στα ακουστικά του. Και τον μήνα που μας έφτασε μέχρι το Πάσχα ακούσαμε μερικούς από τους καλύτερους δίσκους της χρονιάς ως τώρα.

Ο Μάκης Μηλάτος κάνει μια διαλογή των πιο αξιόλογων ειδικών κυκλοφοριών που μας φέρνει φέτος η γιορτή των δισκοπωλείων στις 12 Ιουνίου και τις 17 Ιουλίου.

HOT STORIES

Ακούστε και δείτε το "Woman" που μας κάνει να περιμένουμε τον νέο δίσκο της βρετανής ράπερ λίγο περισσότερο.

Ακούστε το "Higher Power" που ακούστηκε πρώτη φορά επίσημα μέσω διαστημικής αποστολής, με χορευτές-ολογράμματα να συμπληρώνουν το πακέτο.

Top